Sådd av Lampborste och Parasollsäv

Idag har jag sått frön. Detta är sådden av Lampborste och Parasollsäv. Det ska bli intressant och se hur detta slutar!
Båda skulle sås i ”planteringsjord blandad med torv och sand”. Jag hade varken det ena eller andra. Jag tog såjord och blandade med perlite. Jag täckte med vermiculite. Sådden ska stå i 25-28 graders värme. Jag ställde dom i matbordsfönstret och höjde värmen på elementet.
Nu är det bara att vänta!!

Det här inlägget postades i Blommor och Ogräs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

