”Använd hjärnan, kärring” och ”vart finns hyllan, Ikea?”

Varför åker jag till Ikea när alla har semester och spenderar den regniga dagen där? Jo, för att äta mat och köpa en hylla. Gick det bra då? Näh…

När pojkarna äter sin glass kommer en kvinna och frågar om hon kunde ta brickvagnen. ”Nej, jag behöver den när jag ska lämna tillbaka disken”, säger jag. ”Du kan väl ställa allt på en bricka”, säger hon.

Öppna ögonen kärring!

”Jag är ensam med tre barn och barnvagn!”, om jag snäser, fräser eller skriker jag (hon ansåg jag skrek och fräste det åt mig) kan diskuteras.

Jag är f-n ingen cirkusartist. Balansera en full bricka och köra barnvagn när två barn springer runt fötterna. Nä tack!

Ångrar att jag inte sa att hon får den om hon lämnar tillbaka all våran disk.

Hyllan då? Låg den på 04 08? Näh, inte idag heller. Vi har varit där förut. ”Vi ska undersöka det”, sa han då. Det hade han inte gjort. Idag hade jag inte tid att vänta på att fråga. Och med tanke på mitt humör var det nog tur för honom.

Nu ska jag mejla Ikea. Om hyllan alltså.

Det här inlägget postades i För övrigt.... Bokmärk permalänken.

Kommentera

