En lugn, skön röst

Sport, sport, sport… OS alltså. Inget för mig. Tråkigt. Bullrigt.

Bebis sover. De stora pojkarna och Maken är ute. Jag varken orkar eller vill engagera mig i Tv-programmet ”Morfars farfars far – och jag”. Jag läser en tidning. Berättaren har en lagom lugn röst. Sövande.

Jag skulle kunna ta mig en tupplur. Fast nu kom pojkarna in. Snart kommer det ropas ”9:a 8:a!” dvs Barnkanalen.

Små korta stunder av lugn och ro. Ta vara på dom!

Det här inlägget postades i För övrigt.... Bokmärk permalänken.

Kommentera

