Jul på Ikea

20121015-214634.jpg Idag blev det en tur till Ikea. Det fanns mycket fina julsaker!

Och några mindre fina. Önskar att dom satt det fina pepparkaksmönstret på både gardiner och kuddar. Kuddarna var ingen höjdare. Tyget med en hel julgran på var rätt coolt men jag vet inte vart jag ska ha det.

20121015-214917.jpg
Dom hade verkligen lyckats med pyntet att hänga i granen. Stickade och sydda hjärtan. Fina glaskulor och hjärtan. Nackdelen är att glaset är tungt. Vi brukar ha vanlig svensk gran, ingen ädelgran så det måste vara lätt pynt. Fast dom måste ju inte hänga i granen!

20121015-215657.jpg
Ljus måste man ha på jul! Elektriskt för min del. Jag är rädd för eld. Den fina pepparkaksgumman är nog ett givet köp. Får nog slå till snart i så fall, sånt brukar ta slut snabbt.

20121015-215304.jpg
Hyllan med de fina snörena var redan tom. Men det måste ju bara vara tillfälligt.

20121015-220048.jpg Det var ett smått galet besök idag. Hasselnöten har släppt spärrarna och springer runt som en dåre. Storskrutt har väl alltid gjort det men när de båda gör det… Och bebisen som bara brukar behöva byta blöja hemma behövde byta tre gånger. Hade bara två med mig. Tack och lov för Ikeas underbara service att man kan få en blöja!!!

Lite bättre kändes det efter en julmust.

20121015-220924.jpg

Det här inlägget postades i Jul och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jul på Ikea

  1. Jessica skriver:

    Sv: Kul att du tittar in hos mig!
    Här var det ju också rätt juligt – det där grantyget vill jag ha…men jag vet inte riktigt till vad ännu… 😉

Kommentera

