Nya och gamla slitvargar

20121020-212054.jpg Handdukar och lakan tycker jag är svårt att köpa. Man vet ju inte om dom är bra eller dåliga förrän man använt dom ett tag.

Några handdukar och badlakan som jag använt länge och fortfarande är nöjd med är mina mörkblå Sir Henry från Hemtex. Jag köpte dom när jag flyttade till min tvåa vid Redbergsplatsen. Lägenheten var nyproducerad och jag kunde välja färger. Mörkblått kakel som fondvägg i badrummet. Det kändes dyrt då att köpa handdukar och badlakan för 800 kr. Med tanke på hur länge jag haft dom var det ett kap. Det är i dagarna 12 år sen jag flyttade dit.

Med åren har jag köpt fler handdukar och badlakan från Hemtex. Dom har dock inte samma kvalité. Dekorsömmen drar sig, nåt badlakan har bleknat förfärligt, inte lika tjocka och goa.

Den turkosa (bilden gör inte färgen rättvisa) handduken har jag köpt på Gekås. Märket är Cotton Stripe. Jag köpte dom för något år sen. Jag är mycket nöjd med dom och ångrar att jag inte köpte fler när jag var där nyss.

Den orangea (den är inte riktigt så orange som på bilden) kommer från Ikea. Saxån heter den. Eller rättare sagt hette för dom finns inte kvar längre. Jag är ganska nöjd med kvalitén. Dom är inte köpta vid samma tillfälle och skiljer sig åt i färg och tjocklek.

Vart köper du dina handdukar och badlakan?

stinA

Det här inlägget postades i Tips och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

