Jul i Nordstan!

20121106-221052.jpg Nu har julen kommit till Nordstan! Kransarna hängde inte där i fredags. Då var barnen med. Ingen lugn och ro att shoppa med dom så det blev en tur till.

Fast det är rätt roligt (ibland) att ha dom med! På Åhléns var julpyntet snyggt uppdelat efter färg. Pojkarna gillar guld. Det är ju det man får när man är bäst på Mario. Så där stod dom och utropade ”guld, det är såå fint med guld” och klappade julpyntet!

Jag vill hellre ha färg. Denna krans såg jag i en tidning. Perfekta färger! Den skulle bara varit dubbelt så stor… Nu tyckte jag den bara blev mesig så den fick inte följa med hem.

20121106-221840.jpgLagerhaus hade jag inte heller möjlighet att besöka i fredags. Idag hann jag med en kort sväng i alla fall. Så här såg det ut.

20121106-222015.jpgJag luktade inte men det stod att de stickade lussekatterna skulle dofta saffran.

20121106-222138.jpgDen klassiska ljusstaken med kulfötter fast här i betong fick följa med hem redan för ett par veckor sedan.

stinA

Det här inlägget postades i Jul. Bokmärk permalänken.

Kommentera

