Shoppat album!

Samtidigt som jag läser bloggar om att röja och rensa, leva livet enklare och förtvivlat försöker få ordning på pysselrummet kan jag inte låta bli att shoppa. Fast just album måste jag ha. Det är någon slags nödvändighet. Så det så!

20121113-161156.jpg Hur ska jag kunna låta bli att köpa ett minialbum med tåg trots att jag är urdålig på att göra klart minialbum?! Det fina gula albumet är ett postbound från We R Memory Keepers. Det är så fina album! Nackdelen är möjligtvis att dom är tunga. Det positiva är att dom har stora plastfickor.

En gång i tiden tyckte jag Chatterbox hade fina och bra album. Sen ändrade dom på plastfickorna så dom blev mindre. Det gillade jag inte. Det blev svårt att få i sidorna och det kunde hända att dom stack upp.

Jag vet inte om jag ska fortsätta använda postboundalbum. Det är väldigt snyggt, men alltid ett sånt himla krångel med skruvarna. Jag har ett helt lager med skruvar och förlängningar som inte passar ihop. Och denna gång fanns det inte ens att köpa. Varken hos Craft Superstore där jag köpte albumet eller hos Scrapbook.com där jag köpte plastfickor. Jag hoppas verkligen det löser sig…

Det är länge sedan jag satte in färdiga sidor i album. Sidorna har legat lite här och var i olika mappar. Nu har jag samlat ihop dom på ett ställe. Ska bli skönt med ordning och reda!

Vilka album tycker du är bäst?

stinA

Det här inlägget postades i Shopping och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Shoppat album!

  1. erica skriver:

    Jag köper ju någon slags distansskruv till mina album i en vanlig järnaffär. Ta med skruven som finns i albumet så ska de kunna ta fram en distansskruv som passar, iaf om man går till en riktig järnaffär. Det viktigaste är att det blir rätt gängning.

    • Stina skriver:

      Jag hade nånstans i bakhuvudet att du köpt distanser! Här i denna kassa by finns ingen bra järnaffär… Inte som vi hittat i alla fall. Är det inte på järnbröderna eller vad den heter som ligger nånstans vid Bjurslätt?

Kommentera

