Gör egen granstämpel

Behöver man en fet granstämpel men inte har en får man göra en själv!

För några år sedan hade jag möjligheten att köpa stämplar från Stampin Up. Då var det i alla fall svårt att få tag på dom. Stämplarna kom levererade omonterade i ark med klossar. Som den hamster jag är sparade jag på gummit som var runt om själva stämpeln. Tänkte att det kan jag använda till något.

Det passade perfekt att göra egna stämplar av! Inga avancerade utan sånna som är perfekta bakgrundsstämplar.

20121207-085005.jpg
Senaste veckan har barnen producerat julkort. Jag måste hjälpa dom och hinner inte pyssla så mycket själv. Men igår fick jag testat en idé jag hade. Och så insåg jag att jag behöver en fet granstämpel. Jag vill ha den nu och jag visste precis hur jag ville ha den. Vad göra? Jo själv såklart!

Fram med påsarna med gummispill, en kloss, skärmatta och kniv. Jag hade de perfekta bitarna. Trodde att jag skulle få pussla lite mera. Det hade inte gjort något, bara tagit lite längre tid. Det blev perfekt! Precis som jag ville ha det!

20121207-090256.jpg
Slutresultatet? Snart i en brevlåda nära dig!

stinA

Det här inlägget postades i Annat pyssel, Jul och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

