Snabb gå bort present till advent

Förra året skulle vi iväg på adventsfika hos bekanta. Det är ju trevligt att ta med sig en gå bort present. Tiden var som vanligt knapp så det blev en sväng till vanliga mataffären. Där fanns inga blomarrangemang jag gillade eller tyckte var värda priset. Så jag köpte en amaryllis istället.

20121127-085422.jpg Sen tog jag det jag hade hemma för att piffa upp den. Jag stoppade krukan i dubbla 2 liters plastpåsar. Solrosfröna till fåglarna hade precis tagit slut så jag rev av några långa bitar av säcken och virade runt och knöt en rosett av hampasnöre. Mossa har vi gott om i gräsmattan. Några små granar som egentligen var tänkt att limma på kort, glitterpinnar från förra årets julblommor och en vit julgranskula. Voila! Snabbt, billigt och enkelt!

20121207-105216.jpg

20121207-105423.jpg

Det här inlägget postades i Annat pyssel, Jul. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Snabb gå bort present till advent

  1. erica skriver:

    Skitsnyggt!!!

Kommentera

