Saker med negativ energi

Jag följer ett par bloggar om Feng Shui. Båda men speciellt den ena Harmoni i hemmet skriver mycket om att rensa bland sina saker. Speciellt saker som ger negativ energi.

Så här i jultider är det dock inte så roligt att läsa om att rensa och sluta spara på saker. Jag plockar fram låda efter låda med julsaker. Krukor, tomtar, ljusslingor, stjärnor och ljusstakar. Det ska vara jul i varje vrå!

Det lilla köksfönstret, barnen har gjort nejlikoapelsinerna.20121211-213605.jpg
Fast jag påverkas av vad jag läser. Igår när jag tog fram lådan med krukor och krukdekorationer hittade jag en minikruka. Jag hade en stor och hög kruka med samma fina mönster på. Den gick sönder för ett par år sen. När jag ser minikrukan blir jag inte glad för att den är fin utan sur över att den stora gick sönder. Alltså (om jag fattat saken rätt) ger minikrukan mig negativ energi och borde därmed förpassas till lämpligt ställe. Oavsett hur fin den är. Minikrukan lades ner i lådan igen, men när det är dags att plocka undan julsakerna ska jag nog lägga den i kassen som lämnas till nån organisation.

Det här inlägget postades i Rensa och organisera och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Saker med negativ energi

  1. Irene skriver:

    Hihi… ja, att rensa handlar inte om att leva med mindre än man vill ha – utan att, som sagt, bara spara sådant som ger positiva vibbar 🙂

Kommentera

