God Jul!

Eftersom jag fått rapporter från fyra olika delar av Sverige att julkorten kommit fram trots att dom postades ett par dagar försent visar jag nu årets julkort här på bloggen.

20121224-112546.jpg Jag har knölat en ca dubbelt så stor som kortet bit silkespapper och limmat fast. Sedan stämplade jag min egenhändigt gjorda granstämpel, en stjärna som embossades med guldglitter och ett rött paket. Hela härligheten sprejades med angel mist och blå himmel. Silkespapper har en blank och en matt sida. Det glittrade mer om jag sprejade på den matta sidan.

Det blev mycket glittrigare på tidningspappret jag hade som skydd. Jag funderade på varför och funderade på pappers uppsugningsförmåga. När Maja en femåring jag känner pysslade med toapappret som hade tryck med tomtar fick jag idén att testa med Torky. Och mycket riktigt, det glittrade mera. Det var dock svårare att få till ett bra knöggel.

20121224-115855.jpg

Det här inlägget postades i Kort och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till God Jul!

  1. J skriver:

    Årets snyggaste julkort! Det står fortfarande här på mitt skrivbord (och tack för de fina orden, du peppade verkligen mig att fortsätta blogga). Kram vännen!

Kommentera

