Hålla koll på pengarna…

… är inte min grej. Kronan är rund för att den ska rulla!

Jag gillar inte löften, det blir så tråkigt om man bryter dom. Det är bättre att ha mål. Ett mål jag har just nu är att bli bättre på att hålla reda på mina pengar. När vardagen startade i januari började jag föra kassabok. Alla utgifter stora som små ska skrivas upp och kategoriseras. Det går ganska bra. Jag har ett par utgifter i huvudet och några kvitton i plånboken att skriva upp.

Självklart använder jag en app! Mina utgifter är en svenskutvecklad app som är snygg och lätt att använda. Man kan skapa egna kategorier och även underkategorier. Räcker inte det går det även att skriva en beskrivning för varje utgift. Det finns sammanställningar och annat. Jag använder inte hela dess kapacitet. Inte än i alla fall.

I februari ska jag skapa en ny kategori. Tidningar. I perioder köper jag ganska många tidningar. Dyra är dom oxå. Men ofta tänker jag inte på det eftersom jag köper tidningar när jag handlar mat. Nu ska det bli koll på det oxå! Och förhoppningsvis väljer jag tidningar med mer omsorg. Eller ännu bättre slutar med tidningar och börjar läsa böcker istället!

Det här inlägget postades i Rutiner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

